A A

Online afspraken maken

De huisartsen maken het mogelijk om online afspraken te maken.

Er bestaat een mogelijkheid dat u niet altijd bij uw eigen huisarts terecht komt maar bij een waarnemend huisarts. I.v.m. vakanties, nascholingen of ziekte.

Online afspraak huisarts:

  • Een consult ( 1 klacht, 10 minuten)

Online afspraak assistente:

  • Hechtingen verwijderen
  • Wrattenspreekuur
  • Bloeddruk meten
  • Oren uitspuiten (graag 3 dagen van te voren druppelen met sla-olie)
  • Injectie( vit b12 of prikpil)

Online afspraak Praktijkondersteuner:

  • Oorpijn klachten
  • Keelpijn klachten
  • Huidproblemen
  • Verkoudheid

Mocht u vragen hebben kunt u telefonisch contact opnemen met de assistente.

U krijgt van de gemaakte afspraak niet automatisch een bevestiging of herinnering, noteer de afspraak graag direct in uw agenda.

Indien u niet op de afspraak verschijnt krijgt u een factuur voor het bedrag van € 10,-

Voor een spoed afspraak dient u telefonisch contact op te nemen met het centrum.

Veel gestelde vragen

Wat is het telefonische spreekuur?

U kunt op werkdagen de assistente bellen met de vraag of de huisarts u terug wil bellen. De assistente zal u altijd vragen waar u de huisarts over wilt spreken. Vaak kan de assistente namelijk uw vraag beantwoorden en hoeft u niet op een telefoontje van de huisarts te wachten. Soms is het nodig om van tevoren enkele gegevens bij de hand te hebben.

Heb ik in het gezondheidscentrum een eigen huisarts?

De huisartsen in ons centrum hebben ieder eigen patiënten. De meeste huisartsen werken parttime in het gezondheidscentrum. Het kan gebeuren dat op de dag dat u met spoed een huisarts nodig hebt, juist uw huisarts niet aanwezig is. Eén van de andere huisartsen zal u dan helpen. Als uw vraag geen spoed vereist, proberen de centrumassistentes een afspraak bij uw eigen huisarts te plannen.

Waarom wil de assistente aan de telefoon zoveel van mij weten?

De centrumassistentes vervullen een zeer belangrijke rol bij de planning van de verschillende spreekuren die er in het gezondheidscentrum zijn. Daarom zullen zij u verschillende vragen stellen over uw klacht (triage) om de urgentie in te kunnen schatten en u op het juiste spreekuur te kunnen inplannen. In sommige gevallen kunnen zij ook zelfstandig, of in overleg met de huisarts advies geven, zodat u niet naar het gezondheidscentrum hoeft te komen.

Geeft mijn eigen huisarts een gezondheidsverklaring?

De huisarts geeft geen geneeskundige verklaring af. De arts heeft hierbij gehandeld op grond van de regels die de KNMG, de beroepsorganisatie voor artsen, heeft opgesteld. U kunt een verklaring afhalen die dit toelicht.

Hoe krijg ik een verwijsbrief?

Een verwijsbrief wordt gemaakt door de huisarts, indien de arts dit nodig vindt. De eerste keer dat u er om vraagt, zal dit altijd in overleg met de huisarts gaan en er zal worden gevraagd om op het spreekuur te komen.

Kan ik een keuring door mijn huisarts laten doen?

In ons gezondheidscentrum doen de huisartsen geen keuringen.Wij verwijzen naar de keuringsartsen.

Kan ik ’s avonds een afspraak maken met de huisarts?

Het is nu niet mogelijk om in de avonduren een afspraak te maken met de huisarts. Tussen 8.00 en 17.00 uur zijn er altijd huisartsen aanwezig. Voor spoedgevallen kunt u ’s avonds terecht op Huisartsenpost Rotterdam Zuid.

Kan ik de vaccinaties voor op reis in het gezondheidscentrum halen?

Het is nu niet mogelijk om reizigersvaccinaties in Gezondheidscentrum Beverwaard te halen.

Waar kan ik terecht met vragen over mijn factuur?

Uw vragen over uw factuur kunt u tussen 9.00 – 13.00 uur stellen bij onze administratie die is gevestigd op Roer 266, 2908 MC Capelle aan de IJssel.  Telefoon: 010 – 421 47 12